finanční poradce: Ing. Josef Styblík, +420 605 374 844, Váš rádce v oblasti financí

Miloš Velíšek: Pojištění auta už není jen o povinném ručení

Když před lety motoristé řešili pojištění svého vozidla, často si sjednali jen povinné ručení. Dnes jsou ale nároky lidí podstatně vyšší a klienti čím dál více posuzují, co za své peníze v pojišťovně získají. „A přibývá těch, co neváhají si za nejrůznější pojistné doplňky připlatit," říká Miloš Velíšek, ředitel úseku pojištění vozidel České podnikatelské pojišťovny.

Když k vám do ČPP zavítají lidé pro autopojištění, o co všechno mají zájem?
V prvé řadě samozřejmě o povinné ručení, protože je povinné ze zákona. Mnoho motoristů má ale zájem o další připojištění. Proto i naše probíhající podzimní kampaň pamatuje právě na tyto doplňky, konkrétně na asistenční služby, které lidé čím dál více vyhledávají. Až do konce letošního roku nabízíme slevu ve výši 600 korun na náš dosud nejširší balíček těchto služeb s názvem "Autem bez starostí".
Motoristé získají řadu užitečných výhod nad běžný rámec asistenčních služeb. Příkladem je odtah vozidla ze zahraničí do vzdálenosti 2500 kilometrů - 1250 km tam a 1250 km zpátky či například přistavení a zapůjčení náhradního vozidla až na osm dní, a to po celém území EU.
Co do počtu všech u nás sjednaných připojištění dominuje pojištění skel, které má u nás každý čtvrtý klient. Důvod je pragmatický, v praxi bývá často téměř nemožné určit, z jakého vozidla odletěl kamínek, který škodu na skle vozidla způsobil, proto se nelze spoléhat, že mi povinné ručení pomůže, nehledě na potíže spojené s prokazováním způsobu a formy zavinění. Nehledě i na fakt, že škoda z povinného ručení má v tomto případě i vliv na bonus. Všechny tyto argumenty tak svědčí pro připojištění skel, které je velmi populární.

Je ale řada motoristů, kteří u pojištění motorového vozidla hledí jen na cenové hledisko. Co byste doporučil lidem, aby získali povinné ručení co nejlevněji?
Všichni poskytovatelé povinného ručení jsou nuceni cenu tohoto pojištění zvedat. Důvodem jsou zejména daleko vyšší vyplácené újmy u škod na zdraví a k tomu i rostoucí cena práce v autoservisech. Kvůli tvrdé konkurenci na trhu je ale růst cen povinného ručení jen pozvolný a stále diferencovaný.
Nejvíce se zdražování dotýká rizikových motoristů, kteří častěji bourají. Naopak řidiči, kteří jezdí bez nehod, žádný zásadní růst cen povinného ručení nepociťují. Základní rada tedy zní – jezdit slušně a nebourat. Pak budou mít lidé povinné ručení za přijatelnější cenu než ti ostatní.

Jaká další hlediska ovlivňují výši pojistného u konkrétních motoristů?
Škodní historie – tedy jak motorista boural/neboural v minulosti – je samozřejmě jen jedním z parametrů, které ovlivňují cenu povinného ručení. Sazby tohoto pojištění dále spravedlivě rozlišujeme, tedy segmentujeme, i podle dalších aspektů, například podle věku a regionu řidiče či stáří vozu.
Kupříkladu lidé z menších obcí usedají za volant méně často než lidé z větších měst. Jsou proto méně rizikoví a díky tomu platí na povinném ručení méně než ostatní. Podobně je tomu i se staršími řidiči, kteří toho už také tolik nenajezdí.

Jak se ČPP vyvíjí klientský kmen u povinného ručení?
Za léta poskytování povinného ručení jsme se stali stabilní trojkou na trhu – tedy třetím největším poskytovatelem tohoto pojištění. Lidé nám zůstávají věrni, protože jim nabízíme spravedlivé, individuální pojištění uplatňováním oné segmentace. A díky tomu se nám klientský kmen nadále rozrůstá.
Že motoristům nabízíme skutečně kvalitní pojištění, dokládají i naše úspěchy v anketě Pojišťovna roku, kterou organizuje Asociace českých pojišťovacích makléřů a Česká asociace pojišťoven. Čtyři roky za sebou jsme dokázali obhájit první místo v kategorii Autopojištění.
Děkuji Vám za rozhovor.

Zdroj: 
oPojištění.cz